На прес-конференції було представлено підрахунок вартості масових заходів громадської непокори 2004 року та їх економічний ефект. Зокрема, на прес-конференції було оприлюднено фінансові витрати на «помаранчеву революцію», деталі обчислення, статті витрат, методологію обчислення коштів та названі основні спонсори помаранчевої революції.
Проводячи оцінку, експерти порівняли кошти, витрачені окремим громадянами, з коштами, витраченими організаціями. Це дає можливість досить точно визначити наскільки помаранчева революція була зорганізована „згори” – елітами, здатними акумулювати капітал – та, власне, громадянами, які висловлювали свою індивідуальну позицію і робили свій внесок у помаранчеву революцію.
«Якби прихильники помаранчевої революції використовували методи мобілізації, які застосовувала влада у 2004 році (технологія «проплачених акцій»), то їм би довелось сплатити $ 1 647 617 610 у.о. Це можна вважати умовною вартістю помаранчевої революції, – заявив керівник експертної групи Сергій Таран. Ці кошти, за словами Тарана, можна розподілити на дві категорії – кошти вкладені у вигляді індивідуальної діяльності громадян України та іноземними ЗМІ (від від $ 808 406 150 до $ 1 644 676 110) та кошти, вкладені організаціями (від $ 1 826 500 до $ 2 941 000). Звідси видно, що „кошти” вкладені громадянами є на порядок більшими від коштів, вкладених організаціями. Це дає підстави робити висновок, що головним спонсором помаранчевої революції є український народ. (Деталі підрахунку у додатку).
Ще одним спонсором революції, за словами керівника експертної групи Сергія Тарана, можна назвати представників іноземних ЗМІ. „Оскільки лише організація публікацій у великих ЗМІ за кордоном коштувала би, якби їх організовували провладні олігархи, приблизно 225 мільйонів доларів. Я вже не кажу про телебачення, яке значно дорожче”, – зауважив Таран.
За словами представника КГО „Свобода вибору” Тараса Крупського, згідно з даними експертного аналізу, сума всіх витрат на виборчу кампанію кандидата у президенти Віктора Ющенка складає близько 160 млн. доларів. „Очевидно, що ця сума є абсолютно неспівмірною з умовною вартістю „помаранчевої революції”, – зазначив він. Він також повідомив, що сума, яку витратив на виборчу кампанію Віктор Янукович, складає 800 мільйонів доларів.
Також є неспівмірними з реальними витратами на «помаранчеву революцію» є кошти, які виділили США, або західні приватні фонди, на технічну допомогу Україні та донорську діяльність (близько 62 млн. в рік). Якщо припустити, що помаранчева революція була профінансована саме цими коштами, їх би вистачило тільки на 16 годин революції і лише у місті Києві.
Ще одним свідченням абсурдності тверджень про те, що акції протесту фінансувались ззовні, Таран вважає те, що не увінчались успіхом спроби влади організувати так звані дзеркальні заходи, які б повторювали „помаранчеву революцію”, але під іншими кольорами та прапорами. „Величезною проблемою для влади стало те, що такі заходи було важко організувати фінансово. Оскільки мобілізувати таку кількість людей, яка була б співмірна з тими подіями, які відбувалися на Майдані, щоб мобілізувати людей такої якості і з такою віддачею, то така сума навіть для донецької групи, яка є небідна є в Україні, виявилася неможливою”, – зазначив Таран.
В конференції взяли участь:
- Сергій Таран
- Володимир Цибулько, незалежний експерт
- Тарас Крупський, координатор проекту „Моніторинг витрат кандидатів у президенти під час виборчої кампанії президента України 2004 року” Коаліції громадських організацій „Свобода вибору”
- dpsp_networks_shares:
- a:2:{s:11:"google-plus";i:0;s:8:"facebook";i:0;}
- dpsp_networks_shares_total:
- 0
- dpsp_networks_shares_last_updated:
- 1685994734